tiistai 16. syyskuuta 2014

Puhtaat Valkeat Lakanat

Mikä mahtava mytty!




Tähän voi sanoa, Lite Lyxigare! Arjen luksusta on nukkua valkoisissa, muhkeissa lakanoissa ja etenkin omassa kodissa.

Olen nukkunut varmasti oman osani hotellihuoneissa elämäni aikana. Viimeiset kaksi vuotta olen asuttanut "hotelliyksiötä" Ruotsin suunnalla kyllästymiseen saakka.

Olen luopumassa reissutyöstä, joten oli kerrassaan pakollista hankkia omaan kotiin "puhtaat valkeat lakanat", jotta voin välillä fiilistellä Hotelliöitä.

Olen täysin hullaantunut pellavasta. Se toimii erinomaisesti vaatteissa ja kodin sisustuksessa. Meillä on päiväpeittona iso helmenharmaa Finlaysonin pellavalakana, käsipyyhkeinä Lapuan kankureiden pellavaa,lakanoita ja keittiöpyykeitä..

Meillä ei ole rumpukuivaajaa, joten pellava tuntuu hieman karhealta aluksi iholla, mutta samalla myös ah, niin puhtaalta! Se karkeuden tunne mieltyy minulle puhtautena lakanoissa.

Eli meille tilattiin valkoiset pellavalakanat. Miehelle oli pakko valita vaaleanharmaat tyynyliinat, sillä hänen pää hikoilee sen verran, että valkoinen tyynyliina ei ehkä toimisi käytännössä.

En harmikseni ole löytänyt aluslakanaa, joka olisi muotoiltua pellavavaa. Siitä saa vinkata jos joku tietää, että sellaisia on myynnissä.

Nämä valkoiset pussilakanat ja tyynyliinat ovat NetAnttilasta. Olen ollut tyytyväinen Anno- laatuun pellavalakanoissa ainakin tähän saakka. Yhdestä tyynyliinasta tein reklamaation, lanka oli noussut, mutta sellaistahan sattuu.


Kuvissa näkyy, että tämä harmaa tyynyliina on hyvin vaalea, ja niin se on luonnossakin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti